2017. szeptember 30., szombat

Képregény tag

Őszinte leszek: az egyetem és egyéb magánéleti dolgaim mellett nem nagyon volt energiám írni. Az ihlet se szállt meg az utolsó bejegyzésem óta, úgyhogy most sem egy testesebb, tartalmas poszttal állok elő, viszont valami olyasmivel, amit igazán szeretek. Kicsit elhanyagoltam ezt a témát mostanában, amiért rosszul is érzem magam, de ez semmit sem változtat azon, hogy mennyire szerelmes is vagyok a képregények világába.

Találtam egy listát, amely 10 basic képregényes kérdést tartalmaz, és most megpróbálok ezekre nem túl nagy vonalakban válaszolni. 


1. Mi volt az első képregény, amit olvastál?


Ha nagyon őszintén és a kérdéshez hűen szeretnék válaszolni, akkor biztosan valamelyik Witch képregényt mondanám, hiszen melyik 10 éves lány nem olvasta ezeket az újságokat? De engedjétek meg, hogy ezt a kérdést máshogy értelmezzem: Az első képregény, amelyet tudatosan képregény olvasás szándékával kezdtem el, az a Nightwing (New 52 verzió) volt. Ebből kiderül, hogy nem vagyok vén róka a szakmában, hiszen a New 52 első kiadásai csupán 2011-ben jelentek meg (és elárulom, én 2013-ban csaptam bele a lecsóba.)




2. Melyik képregényt olvastad utoljára?

Legutóbb a Teen Titans: Life and Death kötetbe kezdtem bele, amelyet a legutóbbi képregénybörzén szereztem be, és imádom! A New 51 előtti Teen Titans banda nagyon közel áll hozzám, és különösen tetszik benne Raven és Beast Boy kapcsolata. Nem is vártam kevesebbet egy Geoff Johns sztoritól, aki a kedvenc íróim közé tartozik, különösen a Green Lantern sorozata miatt.





3. Kedvenc karakter?


Örök őrlődés játszódik le bennem, mert 2 olyan karakter is van, akik hihetetlen módon a szívemhez nőttek az évek során, de a nap végén mégis mindig arra jutok, hogy a kedvenc karakterem az a szuperhős, aki bevezetett ebbe az egész őrületbe. Mind képregények, mind animációs filmek, mind a DCEU szempontjai alapján büszkén állítom, hogy számomra mindig ő lesz a legjobb, és ez nem más, mint Clark Kent, azaz a jól ismert Superman.





4. Kedvenc képregényes rendezvény/esemény?

Sajnos Magyarországon nincs még nagy kultusza az amerikai képregényeknek, és gondolok itt arra, hogy nálunk nincs ComicCon. Próbálkozások és hasonló rendezvények vannak, de ez mégsem az igazi. Szívem nagy vágya természetesen eljutni a San Francisco ComicCon-ra, amelyre lássuk be, jelenleg nem sok esélyt látok. A VIECC már elérhetőbb célnak tűnik, és régóta tervezem, hogy elmegyek, de sajnos mindig másra kellett gyűjtögetnem azt a kevés pénzecskémet, amely adatik, úgyhogy egy darabig még ez is várat magára. 



5. Kedvenc képregényíró?

Ahogy említettem, Geoff Johns az egyik kedvencem a pre 52 Green Lantern sorozata miatt. De szorosan mellé sorolnám még Robert Venditti-t, aki a mostani Hal Jordan and The Green Lantern Corps írója, és egyszerűen hihetetlen dolgokat hoz ki a sorozatból. Tudni kell róla, hogy imádja a munkáját (ami látszik is), és mindezek mellett egy nagyon barátságos, laza személyiség. Többször válaszolt már nekem is Twitteren! 

Megemlíteném még Paul Dini-t a Zatanna sorozatért, és Max Landis-t az American Alien műve miatt. 



6. Kedvenc képregény alapú film?

Most lehet mindjárt megtámadnak itt a Zack Snyder gyűlölködők, de nekem a kedvenc képregény adaptációm a Man Of Steel. Tény, hogy elfogult vagyok, mind Superman, mind Henry Cavill miatt, de most komolyan: az a film elindított valami hatalmasat. Hans Zimmer hihetetlent alkotott zenei téren, a látványvilág egyszerűen elképesztő, az akciójelenetek a helyükön vannak, Henry és Amy pedig megalkottak egy modern, friss Clark Kent és Lois Lane párost. Zack Snyder nem csak ezzel a filmmel művelt bátor módon csodát, hanem a BVS-el is. Áh, kész vagyok. 

Ezen kívül nagyon szeretem még az 1989-es Batman filmet, főként Michael Keaton alakítása miatt, továbbá A Logan-t és az X-Men: First Class-t.



7. Marvel vagy DC?

Egyértelműen a DC felé hajlok, de nyilvánvalóan a Marvel-t is szeretem. Úgy érzem, a DC karakterei számomra érdekesebbek, és gazdagabbak.


8. Kedvenc képregény?


Alig vártam ezt a kérdést! Említettem már Max Landis-t, az American Alien szerzőjét. Tőle (ha jól tudom) csak ezt az egy könyvet olvastam, viszont ez a könyv volt életem legszórakoztatóbb élménye. Elképesztő, hogy Max mit volt képes alkotni. Annyit kell tudni, hogy ez a sztori Superman újragondolása. Azt az utat mutatja be, amelyet Clark Kent végigjárt, mielőtt szuperhőssé vált. Benne van a gyerekkora, a tinédzser élete, a felnőtté válása, szerelmei, kicsapongásai, és saját ereje megismerése, plussz olyan szuperhősök megemlítése, akik Superman előtt már aktívan tevékenykedtek. Max Superman-je egy picit humánosabb (fizikai értelemben), és a humor egyszerűen tökéletes. Ezen felül a 7 fejezetből álló sorozat mindegyik részét más, eltérő stílusú, javarészt nagy nevű képregényművész rajzolta. Nem tudok betelni vele. (Side Note: #1 NEW YORK TIMES BETSELLER! IGN's People's Choice winner for 2016 Best Limited Comic Book or Mini-Series)


9. Avengers vagy X-Men?



Ez az eddigi legnehezebb kérdés. Az X-Men sztorik számomra érdekesebbek, és jók az MCU filmjeik, viszont az Avengers-ben van 1-2 karakter, akiket nagyon szeretek. Ez azért is nehéz, mert van olyan karakter, amelyik mindkét csapat tagja volt már, nagy itt a kavarodás. De ha mindenképpen csapatként tekintünk rájuk, és úgy kell dönteni, akkor X-Men.





10. Miért szereted a képregényeket?

 Órákig tudnám sorolni az okokat. Szerethetőek a karakterek, akik gazdag múlttal rendelkeznek. Szeretem a jó és a rossz dinamikáját, a különböző értékrendet viselő szuperhősöket és gonoszokat. Rengeteg a tehetséges művész a szakmában, és elképesztő mélységekbe visznek a történetek. Lehet gyermekbarát és obszcén témában is olvasni. Ne felejsük el a Dark Horse, Image, Dynamite, és egyéb kiadókat se! 

Nagyon sok barátot szereztem a képregényeknek köszönhetően, sok rendezvényen tudtam részt venni, elkezdtem cosplay-elni, és ennek köszönhetően szerepeltem a tévében és különböző internetes portálokon. Érdekes, hogy egy tipikusan gyík hobbi milyen mértékben volt képes fellendíteni a szociális életemet. 

Összességében, nagyon sok mindent köszönhetek a képregényeknek, és mára már szerves részemmé vált, hogy én ehhez a közösséghez tartozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése